تبلیغات
خبرهای دزفول - Dezful news - داستان ذبح منافع ملی به پای سلایق شخصی!!

 

میعادگاه همه ایرانیان استانی شدن دزفول دزفول در دیگر سایت ها خبرهایی از دزفول مقالات درباره دزفول عکس های دزفول عضویت در گروه دزفول دزفول شناسی

آخرین مطالب گروه دزفول
آخرین مطالب گروه دزفول

 ◊پل پنجم دزفول سال آینده به بهره برداری می رسد

مرمت خانه گلچین و نیل‌ساز در دزفول

تندیس گوزن زرد در دزفول رونمایی شد

شهردار دزفول :جذب ۵۰۰ میلیارد تومان با اجرای طرح های سند راهبردی دزفول

آتش زدن زباله

مدیر جهاد کشاورزی دزفول پیشبینی کرد: در صورت عدم تامین آب و جلوگیری از کشت تابستانه 550 میلیارد ریال خسارت به کشاورزان این شهرستان وارد شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دزفول گفت: تكمیل ساختمان‌های حرم حضرت سبزقبا (ع) در شهر دزفول بیش از 2 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

امام جمعه دزفول :مدیریت امام مانع انحلال ارتش در آغازانقلاب شد

عملیات طرح توسعه دانشکده اصول دین دزفول آغازشد

دومین ویرایش از سی دی دزفول شهر من منتشر شد

سرلشکر غلامعلی رشید در یادواره شهدای منصورون در دزفول

برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزان در دزفول

سخنان نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی

برپایی نمایشگاه عكس انقلاب در واحد دانشگاهی دزفول

مسئولان دزفول به دیدار خانواده‌های شهدا رفتند

عضویت در گروه دزفول

برای تشكیل بزرگترین جامعه اینترنتی مردم دزفول و طرح استانی شدن دزفول عضو شوید :
 

گروه دزفول - بزرگترین جامعه اینترنتی مردم دزفول Dezful group

 


برای عضویت و همكاری ایمیل خود را وارد كنید:

نظر سنجی
بیشتر علاقه مند به پیگیری چه خبرهایی از دزفول هستید ؟






 

تبلیغات
جستجو در وب

گروه دزفول

برای حمایت از شهر دزفول ، استانی شدن دزفول و گروه مردمی دزفول لوگو را در سایت و وبلاگ خود قرار دهید :


 

dezful news  خبرهای دزفول

آمار سایت

 آمار بازدیدها:
 
امروز :

بازدید های امروز :

بازدید های دیروز :

كل بازدیدها :


 اطلاعات سایت :

كل مطالب :

كل نظرات :

  
 




داستان ذبح منافع ملی به پای سلایق شخصی!!

تغییر مسیر آزاد راه خلیج فارس
بی توجهی به دغدغه های مقام معظم رهبری(مد) در سطوح عالی تصمیم گیری و مدیریت استان خوزستان

داستان ذبح منافع ملی به پای سلایق شخصی!!

تلاش برخی مدیران  ارشد استان خوزستان در خصوص تغییر مسیر آزاد راه  خلیج فارس  از کریدور شرقی به غرب استان  (واقع در فاصله 45 کیلومتری مرز عراق) با توجه به نکات زیر میتواند جالب  توجه باشد:
1- با پایان یافتن جنگ تحمیلی و تجارب کسب شده از جنگ، مقام معظم رهبری(مد) تاکیدات خاصی را مبنی بر در نظر گرفتن عوامل دفاع غیر عامل در اجرای تمامی پروژه- های کلان کشور داشته اند و اجرای کریدور شرقی با فاصله حدود 102 کیلومتر از مرز ، عبور آزاد راه از شرق شهرهای بزرگی چون دزفول و شوشتر، وجود رودخانه های متعدد کوچک و بزرگ، وجود بیشه ها و کوه ها و دره ها و غیره، همه و همه مبتنی بر همین منویات مقام معظم رهبری(مد) بوده و میباشد. لذا با این تفاسیر بی تفاوتی و بی توجهی  برخی از مدیران ارشد دولت نهم !! – که اتفاقا همواره مورد لطف و عنایت خاص معظم له بوده و میباشند – به رهنمودهای همواره ارزشمند مقام معظم رهبری(مد) بیش از پیش دل هر ایرانی مومن و ولایتمداری را بدرد آورده و موجب تاسفات عمیق است.!! 

تغییر مسیر آزاد راه خلیج فارس
بی توجهی به دغدغه های مقام معظم رهبری(مد) در سطوح عالی تصمیم گیری و مدیریت استان خوزستان

داستان تکراری ذبح منافع ملی به پای سلایق شخصی!!

تلاش برخی مدیران  ارشد استان خوزستان در خصوص تغییر مسیر آزاد راه  خلیج فارس  از کریدور شرقی به غرب استان  (واقع در فاصله 45 کیلومتری مرز عراق) با توجه به نکات زیر میتواند جالب  توجه باشد:

1- با پایان یافتن جنگ تحمیلی و تجارب کسب شده از جنگ، مقام معظم رهبری(مد) تاکیدات خاصی را مبنی بر در نظر گرفتن عوامل دفاع غیر عامل در اجرای تمامی پروژه- های کلان کشور داشته اند و اجرای کریدور شرقی با فاصله حدود 102 کیلومتر از مرز ، عبور آزاد راه از شرق شهرهای بزرگی چون دزفول و شوشتر، وجود رودخانه های متعدد کوچک و بزرگ، وجود بیشه ها و کوه ها و دره ها و غیره، همه و همه مبتنی بر همین منویات مقام معظم رهبری(مد) بوده و میباشد.

 


 لذا با این تفاسیر بی تفاوتی و بی توجهی  برخی از مدیران ارشد دولت نهم !! – که اتفاقا همواره مورد لطف و عنایت خاص معظم له بوده و میباشند – به رهنمودهای همواره ارزشمند مقام معظم رهبری(مد) بیش از پیش دل هر ایرانی مومن و ولایتمداری را بدرد آورده و موجب تاسفات عمیق است.!! 

2- در حالی که دولت مهرورز نهم بر مسایلی چون گسترش عدالت و فقر زدایی تاکید دارند برخی از مدیران همین دولت!! با تغییر مسیر آزاد راه، یک میلیون و دویست هزار نفر را در  مسیر عبور این آزاد راه نادیده گرفته  و این تعداد انسان شریف را از تبعات مهم اقتصادی و تحولات بعدی آن محروم مینمایند و در عوض تنها شهر پنجاه هزار نفری شوش-که اتفاقا خود در مسیر جاده ترانزیت است!!!-  را در مسیر آزاد راه قرار میدهند.

3- کریدور شرقی (مسیر دزفول-شوشتر- ملاثانی  و..) بطول 137 کیلومتر از شرق اهواز گذشته در حالیکه کریدور غربی (مسیر اندیمشک- شوش- اهواز) بطول 127 کیلومتر به غرب اهواز منتهی شده و برای اتصال آن به ادامه مسیر آزاد راه به سمت ماهشهر باید 27 کیلومتر آزاد راه اضافه تر احداث نمود !! و یا اینکه آزاد راه را از جاده کمربندی اهواز – که اتفاقاً خود از درون شهر اهواز میگذرد!!- عبور داد که علاوه بر بی معنا شدن مفهوم آزاد راه مشکلات زیادی را بر مشکلات عدیده ترافیکی این مرکز صنعتی استان خواهد افزود.

 

4- مسیر کریدور غربی در بین مسیر راه آهن و جاده فعلی شوش اهواز قرار داشته که فارغ از بروز مسایلی مثل جنگ، در صورت بروز حوادث غیر مترقبه ای چون سیل، زلزله، گرد و غبار شدید و ..... هرسه راه ارتباطی با جنوب استان قطع شده و در صورت وقوع هرگونه حادثه غیر مترقبه، فاجعه انسانی غیر قابل جبرانی به وقوع خواهد پیوست !

5- کریدور غربی(اندیمشک- اهواز ) با عبور از میان مزارع بیشمار واقع در مسیر، قطب کشاورزی منطقه را نشانه رفته!! در حالیکه بیشتر مسیر کریدور شرقی سنگلاخ و بیابان  بوده و بیشتر اراضی نیز دولتی بوده و لذا براحتی قابل تحصیل است.

6- درجه حرارت هوا در کریدور شرقی بعلت وجود باغات متعدد و رودخانه ها و... بین 7-6  درجه خنک تر از مسیر غربی بوده که خود عاملی تاثیر گذار در کاهش استهلاک وسایل نقلیه و نیز آرامش بیشتر رانندگان حین رانندگی و کاهش آمار نگران کننده تصادفات در جاده ها میباشد.

7- کریدور غربی (دزفول- شوشتر- ملاثانی) با عبور از نزدیکی بسیاری از جاذبه های طبیعی و گردشگری استان مثل منطقه باستانی جندی شاپور، چغامیش، شهر باستانی شوشتر و نیز عبوراز مجاورت شهر باستانی پارسوماش( مسجد سلیمان) ضمن فراهم آوردن زمینه جهت معرفی بهتر این مناطق، با تسهیل امکان ارتباط دیگر استان ها  با این نواحی، کمک شایانی به توسعه صنعت گردشگری استان و بلکه کشور مینماید و میتواند سالیانه درآمد زیادی را نصیب کشور کند.

 



8- البته نادیده گرفتن این همه عوامل از طرف برخی مدیران استانی، نه تنها شبهه برانگیز بوده که بر اساس اقوال گذشته آقایان !! نوعی خلف وعده و خیانت به آرمانهای وعده داده شده توسط دولت خدمتگذار مبنی بر گسترش عدالت و اداره امور کشور به دست افراد ذیصلاح به حساب می آید که جا دارد مسئولین مربوطه(علی الخصوص وزیر راه و شخص استاندار ) با آگاهی و احساس مسئولیت اجازه سوء استفاده برخی مدیران استان از اعتماد مردم شهید پرور استان را نداده و با متخلفین و تضییع کنندگان بیت المال برخورد  قاطع کنند تا دیگر شاهد  ذبح منافع و مصالح ملی به پای سلایق شخصی و گروهی نباشیم.
 

ارسالی توسط : انجمن عدالتخواهی دزفول